Alla inlägg den 6 juli 2007

Av gaspode - 6 juli 2007 10:25

...och visst, det är inge roligt, men när man hör kommentarer som "Ja, kommunen borde ta sitt ansvar" eller "Vad sysslar Vägverket med egentligen?" så blir man ju skapligt förbannad.


Moder Natur har ju ingen chans att ta hand om allt vatten som dräller ner, det hinner ju inte sjunka undan. Vems fel är det då? Jamen det måste ju vara kommunens fel, för det är ju jag som person som drabbas och jag bor ju i kommunen, dessutom betalar jag en jävla massa skatt! Aber natürlich!


Att vägarna inte är farbara är naturligtvis Vägverkets fel, att det har gått bra att åka på nämnda vägar i oräkneliga år spelar ingen roll, dom borde naturligvis sett till att använda porösare asfalt så vattnet kan rinna igenom.


Jamen eller hur? Det MÅSTE ju vara nåns fel att det kommer mer regn än det nånsin gjort sen mätningarna började? Det måste ju finnas en syndabock? Nån måste ju ha gjort ett grovt tjänstefel annars hade det ju aldrig inträffat?


Här i Härjedalen kom det ett lass snö i juni, jag tror jag måste ringa ner på kommun och höra hur många som åkte av vägen och hur mycket dom fick i ersättning.




Idioter....






//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards