Alla inlägg den 29 juli 2007

Av gaspode - 29 juli 2007 15:38

Blev det på golvet idag. Stekte bacon och fick ett briljant uppslag, jag sköljer ur pannan direkt. Ska man inte göra. Har ni sett ett sånt där atombombsmoln nån gång så vet ni hur det blev i mitt kök. Fick valla fotsulorna med klister för att ta mig fram.


Idag är det alltså söndag och i morrn börjar jag jobba igen. Jag borde väl ha ångest antar jag, men av någon anledning lyser den med sin frånvaro. Nåja, den lär väl anlända så småningom, om inte annat i morgon bitti.


Vad har hänt sen sist då? Ja inte så fasligt mycket om jag ska vara ärlig. Jag har tvättat och grejat lite, fått i nya kuddar i sänghalmen så nu tar det ju en stund innan man har bökat till dom också, men jag sover ganska gott ändå verkar det som, har vaknat av mig själv vid femsnåret några dagar i rad. Får väl räknas som ett gott tecken....meeeen, i morrn kommer man ju inte att veta vilken kommun man är i när klockan ringer. Knepigt det där...


Jag har åkt perkulator under sommaren istället för panna. Nu står den på tork för vidare transport till jobbet så nu blev det panna igen. Nog är det skillnad allt. Blir lite mer ös i smaken på nåt sätt=)


Jaha, nu börjar det regna igen.


Vevade ihop nån sorts pastasallad idag också, tänkte det kunde få bli matlådda. Sallad, tomater, gurka, purjo, fetaost. oliver, gnocci och cashewnötter å så rörde jag ihop lite olivolja, pressad citron, vatten, oregano, svartpeppar och nån salladskrydda och hävde över. "Hävde" är för övrigt morsans favoritord. En klassiker är när hon frågade mormor och morfar: "Var ä dän där potatisbingen sôm ni hävd hit?"



Jag har bytt strängar på gitarren också. Händer väl ungefär en gång om året men det är lika trevligt varje gång. Tänk så mycket bättre det låter. Eller ja, jag spelar väl lika illa för det men ljudet är ju....ja, ni förstår väl.



Ni minns killen i läderställ på motorcykeln i tidigare inlägg? Han borde köpa sig en trisslott. Den 18:e fick han kortet och dan efter kom dotter nummer två, vi gratulerar=)



//gaspode 

Ovido - Quiz & Flashcards