Direktlänk till inlägg 22 juni 2007

Drivin´in to Darlington County...

Av gaspode - 22 juni 2007 10:20

...me and Wayne on the 4th of July.


Nu är det ju inte fjärde juli idag men det var alldeles för längesen jag lyssnade på den här skivan, man blir som lite gla! Varenda gång förundras jag alltid över att Springsteen faktiskt har en låt som en gång i tiden gick varm på dansgolven världen över. Hard to believe.


Jag tänkte dra till med rubriken "A midsummer night's dream" och vara kulturell utav bara helvete bara för att jag drömde nåt sånt där jättemysko inatt igen men nu har jag ju glömt av vad det var så då hade jag ju inte haft nån story till rubriken. Så, nu vet ni det också.


Jag har precis ätit frukost och marinerat några bitar dött djur, blir nog riktigt smaskens det där tror jag. Visst fan! Måste ställa öl på kylning också annars går det ju åt helvete. Eller ja, det gör det väl inte men ni förstår ju vad jag menar.


Fru Lindström: Nästan rätt! Du tar hem andrapriset, vilket består av en dryg jävel i en lekstuga på Dansveckan!;-)


Vi skulle väl ha haft en rolig bild så här te messômmär också! Vi tar en som jag fick skickad till mig igår. Av hänsyn till objektet på bilden så nämner jag inga namn, men jag funderar på att posta den här bilden och en till på lite tyska läderbögforum så han får lite roliga samtal. Det syns iof inte men jag är övertygad om att det står "Rövkörning" på skylten han har på ryggen. Eller så kanske jag skriver så här nedlåtande bara för att jag är lite avis på att jag inte har varken båge eller kort? Vem vet?;-)


Hohoho!


Nu ska jag dälpa i mig en panna kaffe!


//gaspode



 
 
Ingen bild

jenny

22 juni 2007 12:04

Ha en god midsommar!! Det ska jag, äta och leka är vad man har att göra denna dag.

 
Ingen bild

Jimmie

22 juni 2007 20:24

Dött djur?!?! Är det månne "Road kill" vår käre bloggare äter? Ärliga svar nu Olle annars tar jag bort handtaget på insidan av lekstugan (Olle kan förklara vad jag menar med det).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards