Alla inlägg den 13 juni 2007

Av gaspode - 13 juni 2007 21:01

...och det är ju inte så jävla dumt. Förra veckan kände jag mig faktiskt inte så sletn, men nu börjar det kännas, ska bli skönt att få glömma vardagen sväng.


Nina ska jag hälsa på också har jag tänkt. Inget bestämt än men hon jublade och skrek ju så mycket så nu kan jag inte annat, får väl skämmas till döddagar annars;-)


Eklund skickade nyss ett sms och tyckte att jag ligger på latsidan med bloggen. Han också=) Men jag lovade att skriva ett inlägg, jag har nämligen tänkt att han ska få hjälpa mig med lite rostlagning i sommar så det gäller ju att fjäska lite så där lagom. Om han nu får läsa det här också så kanske han inte gettar (förklarar i nästa stycke) göra annat;-)



"Getta" (uttalas jetta) är ett ord som jag tror det finns ganska många varianter på. Det finns även på mâlungsmål men jag vet inte hur det stavas så nu ringde jag precis Mia och det blev värsta feta projektet, som ungarna säger idag. Hon ska kolla med sin mor och även konsultera stadsbiblioteket i Falun som har en bok om mâlungsmål så jag ber att få återkomma i frågan.


Appropå värsta feta projektet så lärde jag mig en hälsningsfras på Rinkebysvenska härom dan också. Det ringde en tjej som när jag presenterat supporten och mig sade:


- A hej vahettere du kolla! Jag har köpt ny mobil!


"A hej vahettere du kolla"? Räcker det inte med ett vanligt "Hej"? och vad är det jag ska kolla på? Vi pratar ju i telefon för bövelen!


Återkommer troligen redan i morrn kväll.


//gaspode 





Ovido - Quiz & Flashcards