Alla inlägg den 16 juni 2007

Av gaspode - 16 juni 2007 10:45

...på det här med klimatförändringarna. För nån vecka sen var det hetare än i Zimbabwe och några dagar efteråt får man valla med Swix Blå i Funäsdalen. I juni. Då det, då det, jag säger då det.


Nu är det lördag, diskning och städning på tapeten. Det är det iof varje helg och sällan blir det som jag tänkt så jag tror jag får sluta ta upp det till diskussion.


Appropå diskussion så skrev ju Jenny en kommentar om "gitter". Man gitter inte göra något. Orkar inte helt enkelt, kanske lite kombinerat med att man inte har lust. I Sveg med omnejd heter det att man inte "hälar" eller "hälar med". Skäggmanslaget har för övrigt gjort en skiva som heter "Pjål, gnäll och ämmel" och om jag inte missminner mig så härstammar väl dom från Delsbo i Hälsingland så vi kanske kan få en förklaring till dom orden också, samt "rammel" och "spjuckel". "Gnäll" vet vi väl alla vad det betyder skulle jag tro. Vi väntar med spänning Jenny!


Jag försöker lura hit Nina till midsommar också, det går väl så där men jag har fortfarande inte gett upp hoppet=) Snart måste jag nog spela ut mitt trumfkort och lova att ha brynjan på mig hela helgen;-)


Ikväll blir det nog TP eller nåt sånt hos Johan. Fan nu kom jag på att jag har tvättstugan klockan 12 också. Blir väl till att vicka i sig en kaffepanna och sortera tvätt då.


Hej!


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards