Alla inlägg den 17 juni 2007

Av gaspode - 17 juni 2007 15:28

...så får man ju vingar, enligt reklamen. Trovärdigheten i det påståendet är det väl lite si och så med, men om man heter Börje och kommer och hälsar på med motordrivna gräsbekämnpningsredskap så hamnar man tammefan i himlen när det är dax att dra gräsmattan över sig, det lovar jag!


Att jag sen precis dammat i mig en middag bestående av chilimarinerad skinkschnitzel, potatisgratäng, stekt lök och vitlökssmör var ju iof en liten miss i planeringen men där får jag ju faktiskt skylla mig själv.


Här måste jag nog citera Per Morberg, ni vet han som kockar i "Vad blir det för mat?" på 4+:


"Jaaa jag veeet! Det är inte GI direkt, men vad vore livet utan smör och grädde?"


Lindan (äng på mâlungsmål) har alltså förvandlats till en gräsmatta, eller ja, det är väl mest gråbrunbeige mossa men det är ju kort i alla fall och det är ju lite trevligare. Uteplatsen har också fått sig en duvning, även om det är lite kvar att göra, vi får se om jag orkar rensa mellan plattorna eller inte. Jag har ju inga utemöbler (i alla fall inga jag vill ställa ut där till allmän beskådan) så jag tror jag avvaktar lite.


Igår var det spelkväll! Jag, Peter och Hillborg mot Isabell, Marie och Johan. Vi fick tokdäng i både "Pratmakarna" och "Svammel" men revanscherade oss lite i "Geni" även om det kanske inte riktigt gick helt enligt regelverket vid avgörandet. Hade nog mest med klockslaget att göra. "Rapakalja" var det enda individuella spelet för kvällen och undertecknad dängde ju resten av sällskapet med bravur om jag får tillåta mig att skryta lite=)


Några pilsner och lite vin blev det också och en hel del skratt. En riktigt lyckad afton må jag säga.


Nu ska jag in och duscha av mig lite bôs!


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards