Alla inlägg den 29 juni 2007

Av gaspode - 29 juni 2007 18:07

...men till slut kom den igen, semestern. Hett efterlängtad.


Nu tror ni naturligtvis att jag loggade ut prick kl 17, åkte hem, drog på mig brynjan och y-frontisarna och knäppte en pilsner, men riktigt så gick det inte till.


Jag satt och korrläste en manual som tog betydligt längre tid än vad jag trodde och när jag väl är klar så upptäcker jag att det är en jävla Quick Guide med också, blev nästan lite halvpanik där. Sen vart man ju redovisa den tid man pysslat med skiten också så faktureringen blir rätt och riktig, så klockan blev nog en kvart över innan man skrôppa ijänn döra ättä sä (slog igen dörren efter sig).


Raskt ner på Centrumkiosken och köpte en kebab med ris. (VA??? säger en jävla massa folk för sig själva nu, men det är smaskens och hör sen!) åkte hem och tror att jag ska få slå mig till ro. Meeeen man hinner ju knappt öppna kebablådshelvetet innan telefonjäveln ringer. För er som inte vet så jobbar jag med telefonsupport....bör förklara en del.


Det är Jimmie som ringer för att vara trevlig. Tror han att jag tror i alla fall, men jag genomskådar honom direkt. Det är bara en tidsfråga innan utbrottet kommer: "Uppdatera bloggjäveln!" Surprise? Det där med semester är ju ändå överskattat eller hur?;-)


Nu har jag iof (nästan) kommit i det stadiet som inledningen lovade, bara brynjan som saknas men en LIF-t-shirt (två bindestreck, är det bra det? Skit samma!) smäller lika högt det också.  Dessutom knäckte jag precis pilsner nummer 2 så nu är jag snart snäll och go igen!


Kramvänlig är jag också om nu nån trevlig flicka med rosiga kinder skulle råka läsa det här och befinna sig i akut behov av direktkontakt med en mjuk ölkagge.


Just det ja! Nu har jag ju faktiskt fått information om det där uttrycket på mâlungsmål också, jag hade ju nån riktig utläggning för mig för nåt inlägg sedan om "gitter", "getta" osv. Uttryckte jag då hade i tankarna var "von i". Nu skulle jag väl ha försökt sätta in det i en mening också, nånting i still med "I add int von i" blir väl på svenska typ "Jag hade inte mage (att)". Men ordens själva betydelse känner jag fortfarande inte till.


Skulle jag vara helt ute och cykla så får jag väl ursäkta mig med att jag flyttade från Malung för nästan 8 år sedan, plus att jag faktiskt ursprungligen kommer från Ludvika.  


Nu är jag inne på pilsner nummer 4. Som ni säkert förstår så har det varit lite avbrott i skrivandet.  Tror jag ska ruka ikull mig i soffan en vända så det får nog räcka så här.


Har bestämt mig för att bjuda Lysa på en pilsner i morrn också, hon hade ju säkert vunnit=)


//gaspode 

Ovido - Quiz & Flashcards