Direktlänk till inlägg 19 juni 2007

Hoonrasjuefemmnållitt

Av gaspode - 19 juni 2007 21:56

Rubriken idag är en gissningstävlning. Första rätta kommentar vinner! Vad vinner man då? Ja, jag får väl bjuda på en pilsner vid tillfälle. Översätt rubriken till förståelig svenska!


Jenny! Du är tyvärr avstängd från tävligen eftersom vi redan dryftat detta, sorry grynet, men du får en pilsner ändå när vi träffas!


Som en liten hint kan jag väl avslöja att jag fick ovanstående svar när jag frågade en kund efter detta...



Idag är jag jag nästan på lite dåligt humör tror jag? Eller ja, det var väl inte så farligt på jobbet men när jag kom hem blev det värre för jag hade ingen som helst lust att sätta mig och korrläsa en manual men man får väl trösta sig med komptiden man får och att det bara är två dagar kvar till en tredagarshelg. Sen är det bara att spurta ner nästa vecka och gå på semester.


Upptäckte i helgen att marinerad skinkschnitzel är hur smaskens som helst! Man behöver inte ens grilla, funkar finfint i en vanlig stekpanna, så idag inhandlade jag ett paket till, en pava grillolja med epitetet "Smoked Honey" och en plastpåse potatisgratäng som enligt trovärdiga vittnesmål ska vara grymt smaskens. Lite tråkigt kanske eftersom jag åt det i helgen men va fan, "smakar det bra så är det ju gott" som Fahlan skulle säga och nu är midsommarmaten ordnad.


Det finns så det räcker åt dig också.....du vet vem du är! ;-)


//gaspode

 
 
Ingen bild

Fru Lindström

21 juni 2007 23:18

107501... Kundnummer från en skåning kanske? ;-)

 
Ingen bild

Lysa

26 juni 2007 13:03

Nu förstår jag varför jag inte fick adressen hit förren idag.... Bara för att jag inte skulle få vinna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards