Alla inlägg under oktober 2007

Av gaspode - 10 oktober 2007 19:28

...och reggade mig på Facebook. Gudars skymning! Det såg ju inte alls så komplicerat ut när man loggade in första gången, snarare lite småtråkigt, men jävlar vad prylar det fanns åt alla håll och kanter, sen hittade man ju lite folk som man nästan hade glömt existerade också, sånt är ju alltid skoj.  Vi kan väl säga att dagens färg är "blå" så är nog kanske bara två som förstår;-)


//gaspode


Av gaspode - 7 oktober 2007 21:09

Så otränad man är. Gjorde säsongsdebut i badminton ikväll och det gick väl ungefär som väntat. Man höll i 1½ timme innan man sträckte sig i högersidan och fick lägga ner, men efter lite dra, tänj och sträck så känns det bättre, förhoppningsvis är man väl i form till nästa söndag.


Annars har det lagats matlåda och diskats. Tänkte försöka hålla efter det där med diskningen lite så man slipper stå där varje helg och tokdiska i omgångar för att överhuvudtaget få en skymt av diskbänken.


I morrn måste jag försöka komma ihåg att boka tid för klippning, nu börjar det bli riktigt illa. Råd har jag för idag drog jag in en tolva, 7 elvor och 17 tior på Stryktipset!  Nu sitter ni allt där med hakan mellan knäna men det var ingen utdelning på varken 11 eller 10 så det blev 32 svenska riksdaler=) Däremot lyckades jag får in en fyrling på Lången, 506 kr, tackar!


Nu får det vara bra för ikväll tror jag.


//gaspode 



Av gaspode - 6 oktober 2007 22:56

Jag har precis duschat och gnessat av mig lite skägg. Ty som min farfars far sade: "Man ska inte odla i ansiktet sånt som växer vilt i arslet".


Eller så sa han väl inte, men det stavas väl så. Ska man skriva det han sa så blir det nog mer: "Man skâ intä odla i ansiktä, sånt sôm växä vilt i arschölä"


Lite intressant det där när man konsulterar Google:


Arslet - ca 129 000 träffar

Arselet - ca 570 träffar

Arschölä - 1 träff


Vänta nu? Är det så jävla intressant egentligen? Är det kanske bara så att jag inte har nåt att skriva om men känner mig pressad att plita ner några rader eftersom det var ett bra tag sen sist? Mja, lite av båda kanske. Vi lämnar det där hädan.


Vad har hänt sen i måndags då? Tja, att fotsvett är Djävulens andedräkt känner ni kanske till sen förut, men att statistik är hans hobby är kanske inte allom bekant. Det har jag dock lärt mig den här veckan. Annars har det nog rullat på som vanligt, jobba, äta, sova och spela lite FM när tid finns.


Igår kväll blev det några Kaltenberg (vi gör lite reklam här för det var jädrar i mig ett riktigt gott öl) lite chilioliver och ölkorv. Som vanligt när det är fredag så har man ju gamnacke och sängkammarögon redan vid tiosnåret på kvällen men i gengäld brukar man ju kunna vara ganska utvilad i hyfsad tid på lördagmorgonen.


Denna inleddes med frukost och en panna kaffe, följdes av tvätt, diskning och allmänt slapperi. Precis som vanligt hade jag ju lyckats boka tvättstugan samtidigt som Svegs IBK spelade match vilket var på gränsen till tragedi eftersom gossarna dängde Fyrvalla (som vann serien förra året om jag inte är fel underrättad) med 6-3. Inte illa!


I morrn har jag planer på att ta mig upp i hyfsad til, fixa några matlådor och dänga nån i badminton på eftermiddan. Hur det går återstår att se, man lär ju vara lite ringrostig.


Puss


//gaspode



Av gaspode - 1 oktober 2007 22:52

- Habe?

- Ja, det betyder skägg på estniska. 


Citat från filmen "Ben & Gunnar".


Då kan ni ju räkna ut hur jag såg ut idag. Men nu är jag slät som en nektarin igen. Persikor är väl fjuniga?


Idag har det varit måndag och hur det känns tydliggörs bäst via Stenmarks lysande komposition nedan.


Nya tag i morrn.


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards