Alla inlägg den 26 april 2009

Av gaspode - 26 april 2009 12:55

Jaha, man får väl göra ett försök då, det har ju dykt upp ett par eftersläntarkommentarer som uppmanar till detta. Den ena utan pardon, den andra lite mer subtil men det går väl inte att missta sig direkt.


Det har varit lite yrt här ett tag, jag har haft lite att fundera på. Men så kan det vara, nu har jag bestämt mig i alla fall och jag tror att jag mår bäst av det jag har beslutat.


Nåväl, vad har då hänt de senaste veckorna? Jag minns inte om jag ska vara ärlig. Att jag skulle bli så här disträ hade jag väl aldrig kunnat tänka mig. I morse åkte jag ner och handlade bara för att jag hade glömt köpa ströbröd dan innan. Fick en receptidé och stoppade i lite soltorkade tomater i korgen, kom hem utan. Fan vet vart dom tog vägen. Tur röven sitter fast annars hade väl den blivit kvar den också.


Helgen har dock varit ganska produktiv. Jag kånkade ut gammelskärmen i förrådet, det tog bara två år innan den hamnade där. Jag har städat ur bilen invändigt men glömde torka av sidorutorna bak. Det tar vi nästa sommar. I samband med handleriet i morse tankade jag och lät Statoils föredömliga maskineri tvätta av utsidan (det är fortfarande bilen jag pratar om, badrummet är klart sen länge) och snart ska jag ner till Herr Wallin och få på sommardäcken.


Jag har även fryst in lite kaffe i iskuber, förra sommaren när det var så där fruktansvärt tokhett så var man ju inte sugen på en rykande kopp kaffe direkt, men koffeinberoendet gjorde sig påminnt ändå så då blev det iskaffe. Upptäckte att det blir ganska blaskigt på slutet om man kör med vanliga isbitar, därav ovanstående. Vi får väl se hur det blir. Jag tror det kan bli bra.


Så, nu får ni klara er ett tag.


Jenny/K-M - Ok, jag ska försöka hålla mig från ämnet i fortsättningen. Point taken=)


Jänta - SIR! YES SIR! Raka besked, sånt gillar vi.


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards