Direktlänk till inlägg 5 april 2009

I turned 21 in prison doin' life without parole

Av gaspode - 5 april 2009 12:02

Ännu en helg att lägga till handlingarna. En vit sådan blev det, gårdagens inbjudan till trots. Peppe och Joj satt och tog en kall i väntan på Godot (eller Soppan, det är lite oklart) men jag höll mig till kaffe och när ljudnivån började överstiga normal konversationsnivå kände jag att det var dax att tänka på refrängen.


Dagen har bjutt (bjuda, bjudde, bjutt) på frukost, kaffepälning och nu sist matlådelagning och diskning. Jag köpte Quornfiléer och gjorde en Sweet Chili-gryta. Åt Quorn första gången hos Familjen Mästerbo i Djurås i somras och blev positivt överaskad. Vet inte varför det har dröjt så länge innan jag fick tummen ur och handlade själv, men antagligen har jag väl inte tänkt på det. Man är ju lite inrutad.


Nu är det snart dax för lunch och till eftermiddagskaffet ska jag försöka knåpa ihop ett svar på listan jag har lyssnat igenom, vilken favoriten är räknar nog Fröken Kräsa-Maja ut ganska lätt i det här inlägget!


Frågan är ju vad man ska hitta på för lista tillbaka? Det är lite tomt på inspiration just nu. Man kanske skulle resa inåt och hitta tillbaka till barndomen? Mja....det kan faktiskt bli så.


Jenny - Bravur är ett ord man inte hör så ofta längre


K-M - Haha, "Är inte den rutiga lika fin?" Ja nu pratar vi nötskal!


Janni - Du får baske mig ta med Leiyah på nästa samkväm, jag vill också hångla så där kravfritt som man bara kan göra med en go vovve! Tårtan skiter jag egentligen i=)


Jag har förresten köpt kanel. Kan inte påminna mig att jag någonsin har gjort det någon gång förut. I alla fall inte för eget bruk, om jag har langat åt morsan nån gång ska jag låta vara osagt. Vad jag ska ha det till? Ja, den som det visste...


//gaspode

 
 
Janni

Janni

5 april 2009 16:40

Absolut!

http://jannili.blogspot.com

 
Ingen bild

Kräsa Maja

6 april 2009 08:18

innerst inne kände jag på mig att du skulle gilla den låten men ytterst ytterst så trodde jag att himlen skulle falla ned;)

 
Ingen bild

jenny

7 april 2009 07:03

Bravur, bravur, bravur, bravur, bravur....så där! Om du läste det där högt för dig själv så har du hört det 5 gånger på bara kort tid!
Du har köpt kanel säger du? Kanske ska du laga kylaren på bilen?

 
Ingen bild

BigM

8 april 2009 14:02

Jag tror ditt undermedvetande köpte kanelen.
Varför? Jo det blev en vit helg men du ville egentligen vara på kanelen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards