Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Paprika

Av gaspode - 10 november 2008 19:37

Happ.


Nu tog det stopp direkt.


Jo!


Tårtan blev god tror jag, det var då soprent på fatet innan dagen var till ända så det får väl anses som ett gott (!) betyg. Jag tog en liten strimla själv faktiskt, även fast jag visste vad som var i. Mest för att kolla hur det gick med underredet men det smakade faktiskt helt ok.


Sen då?


Helgen har inte bjudit på några vidare eskapader, jag har inte ens tvättat och då är det illa. Hade tänkt städa men orken tröt och motivationen hade gjort sällskap med flyttfåglarna. 


Nej, det blir nog inge mer än så idag.


Jenny - Ufo? Ja du är väl ett riktigt ufo du=)


BigM - En bild säger mer än tusen ord, se nedan=)


Cicci - Här hittar du receptet, men kika inte utan målsmans tillstånd, det är en farlig sida, belive you me!


Kräsa-Maja - Mja, så jätteförvånad blev jag väl kanske inte. Det hade ju inget med smaklökarna att göra den här gången! Eller jo, fast dom man har öronen.


//gaspode



 
 
Ingen bild

En jästfri BigM

11 november 2008 00:09

Jag blir sååå avundsjuk på folk som kan baka och det med bra resultat.
Själv är jag bagarson men inte kan jag baka för det :( Nog för att farsan ville lära ut men en annan ville inte lära sig när det begav sig, det får man ångra idag.

 
Ingen bild

Kräsa Maja

12 november 2008 12:00

Värst va du känner bagarbarn Olle, själv e jag ju bagardotter å jag har liksom tänkt varför göra något som farsan kan göra så mycket bättre. Men snart e den tiden förbi då han blir en glad pensionär. Då kommer jag stå där med mjöl upp till öronen å svära, tur att det finns bröd på affären, men du kan ju bara ana vad mina smaklökar säger om det;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards