Alla inlägg den 30 november 2008

Av gaspode - 30 november 2008 00:00


...som Eklund sa den där natten i korsningen Grängesberg-Blötberget-Saxdalen när han, efter att ha brakat rakt in i undertecknads velociped, reste sig upp och skulle på 'an igen. Det var en cykeltur utan dess like, det ska ni ha klart för er. Ett rent under att det inte blev värre än ett blåmärke. Don't drink and ride a bike.


Skjut mig ja...jo, mitt i lanseringen av flaggskeppet så börjar landets ledande (källa behövs, som det brukar stå på Wikipedia) livsmedelskedja att prångla ut en basmodell i parti och minut. 30000 enheter såldes på en vecka. Jag ser inte fram emot mellandagarna när 20000 öppnar sina julklappar.


Ovanstående är alltså anledningen till att jag inte har orkat skriva nåt på ett tag, men nu har det lugnat ner sig.


Nästa helg kommer tidigare nämnde Eklund och hälsar på, i sällskap med Putte som enligt utsago tar med sig en helflaska Farmors Gås. Hade vi varit vindrickare hade det nog blivit en Jakobs Krök också, men det får nog  bli pilsner istället. Dagen har därför vikts åt dammsugning och golvtorkning och i vanlig ordning, tvättstugebesök. I morgon blir det diskning och matlådelagning. Ska nog ner och köpa mig nåt smaskens till frukost också så man får lite energi.


Bra så.

 

dinokat - Quod erat demonstrandum


BigM - Hade nästan varit lämpligt ja...


AnS - Ja, det var lite körigt ett tag där...



//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards