Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Bâkuda att

Av gaspode - 6 november 2008 20:24

Idag har jag bakat. Fan att man alltid ska lova dyrt och heligt att man ska göra nåt fräsigt. 180° i 30 min my ass. Det började lukta...färdigt...efter 20. Så nu är risken här att vi har en mandelbotten som är lätt brä...välgräddad på utsidan och kletig i mitten. Smeten blev inte riktigt som jag trott heller. Kändes för mycket grädde och för lite ägg. Meen, det lär ju visa sig i morrn vad allmänheten tycker.


Här kommer i alla fall en bild på kakan och redskapet som jag hade mest nytta av=) Det ska ju vara mald mandel i själva bottnen men jag har ju ingen sån där gammal hederlig mandelkvarn så jag fick lite halvpanik innan jag kom på att jag faktiskt har en riktigt stilig pjäs i gömmorna. Håll till godo!


Jimmie - Fann hôcket sarv! =)


Mia - Bra, bra! Man kan alltid hälsa på hos mig en helg om man bara känner för att komma bort och relallalaxa lite, som Just D sjöng. Keep that in mind. Den ena Patriken har faktiskt en farbror som heter Rolf. Nästan lite kusligt.


Kräsa-Maja - Jag rekommenderar titelspåret, dvs "San Quentin". Man får lite rysningar av den faktiskt.


//gaspode



 
 
Ingen bild

jenny

6 november 2008 20:39

Håll hårt i den där trebenta saken! Är oslagbar när det kommer till att skiva potatis eller att fixa Janssons Frestelse potatisstavar! Vad är det dom kallas? Ufo...eller nåt sånt? Går ju att använda även när elen inte är närvarande....inte många pryttlar nu för tiden som kan stoltsera med det! Men är elen borta så blir den övriga matlagningen lite svår ändå kanske...

 
Ingen bild

BigM

7 november 2008 15:40

ÅÅÅh, blir alldeles nostalgisk, det är ju den där orangefärgen som fiskars kör med på sina saxar. Mitt sinne fylls av barndomens minnen: Sockiplast, röda långkalsonger, snörika vintrar, vilse i pannkakan! Fast tusan vad gammal man känner sig nu, det var på den tiden det inte fanns mobiler, videoapparaten fick man hyra på macken, datorn var en Commodore 64, R:et i Internet fanns inte på den tiden (inte net), hade man tur så fanns det trådlösa fjärrkontroller till tv:n.

Men tillbaka till verkligen, hur smakade ditt bak? Vi vet redan att den luktade bränt :)

 
CiCCi

CiCCi

8 november 2008 21:53

Mmmmmm daim. Den såg mycket god ut.

http://ciccilillstrumpa.blogspot.com

 
Ingen bild

Kräsa Maja

10 november 2008 09:57

Well smack my a-- and call me Judy, de e så du kommer tänka efter det här inlägget. Vi är nämligen helt överens om låten. Den är riktigt bra. Men jag fuskade faktiskt. Jag letade inte bland min pappas gömmor, skivbackarna tornade upp sig likt skylinen på Manhattan å jag hade inte riktigt ro till att botanisera på alla våningar. En annan favvis e A boy named Sue.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards