Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Nu har jag slut på rubriker igen.

Av gaspode - 4 november 2008 21:32

När skrev jag sist? Söndags? Ja det har ju inte hunnit hända så mycket direkt.  Två evenemang på gång dock, ett hos grannen och troligtvis även ett besök från Ludvika av Preben & Preben, eller Patrik & Patrik om man nu så vill. Den ena Patriken kanske inte vet om det här än även om det har spånats på det tidigare. Så Patrik, om du läser det här så kommer kanske Patrik att ringa, bara så du vet. Vem av er som är vem får ni själva hålla reda på!


Blev nästan otäckt internt det där.


Idag har jag handlat ingridienser till en daimiskake som jag tänkte försöka tota ihop på torsdag kväll...får det nog bli. I morrn är det ju badminton på programet men iof så kanske man hinner innan. Nu funderar jag skriftligt här som ni märker. Jag köpte en springform på Dollar också, tror det kan vara en bra investering för ändamålet i fråga, men det lär ju visa sig.


Veckans känsla: Nyrakad


Veckans irritationsmoment: Strumpludd


Veckans smartass alla kategorier: Anthonia


Jimmie -  Taget. Nästa gång åker jag på träningsmatchen mot HC Dobel. Nöjd?


BigM - Själv har jag slut i gömmorna, vi får se hur länge man klarar sig.


Mia - Jag är ju konstant orolig för att du håller på att stressa ihjäl dig och nu fick man ju hjärtat i halsgropen igen. Jag har dock börjat vänja mig vid tanken på att det antagligen är så du funkar helt enkelt. "They say ol' Johnny Cash works good under pressure" som han själv säger på "Live at San Quentin" från 1969. Bra skiva.


//gaspode

 
 
Ingen bild

Jimmie

5 november 2008 00:01

Du får åka till FM Matsson på korpen om du vill, bara du håller dig borta från Leksands matcher.

 
Mia

Mia

5 november 2008 09:27

Bästa Olle, du känner mig rätt bra. Lite stress är nyttigt för mig, jag är även bra på att ta det lugnt i perioder. Nästa period för "ta det lugnt" infinner sig i slutet av nästa vecka och fram till första advent. Det ska bli skönt!

Ska lyssna på låten, måste bara hitta skivan först. Å du, tack för numren. Nu kan jag ringa igen och prata goja!

Jag tycker att den ena Patrik ska byta namn till Rolf, det är lättare att förstå dina bloggar då.

Kramar från Miansson

http://www.mimikry.nu

 
Ingen bild

Kräsa Maja

5 november 2008 14:43

De va länge sen jag skrev kände jag,nu måste jag leta i Johhny Cash djungeln å se om jag kan hitta den där skivan du snackar om. Djungeln är hos min kära fader, han var skivsamlare en gång i tiden, kanske jag kan finna den där, eller så kan man ju gå in på cd on eller något annat fiffigt tänker du nu va. Men de e roligt att botanisera bland lp skivor, den som söker skall finna eller hur det nu var.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards