Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Dagen efter kvällen före

Av gaspode - 2 november 2008 12:08

Jag har vant mig vid snön. Det var på nåt sätt nästan lite skönt att den låg kvar för då slipper man gå och gruva sig för när nästa lass ska komma. Sunt va?


I fredags bar det iväg till Leksand, riktigt skoj att få se Ejendals, riktigt fin arena måste jag säga. Att sen Lärking dömde som vanligt när det gäller Leksand, att Malmös målvakt gjorde sitt livs match och att det satt tre i stolpen och ett i ribban det får man väl bara ta. 


Igår fyllde Mickan år och bjöd på tårta och kaffe, smaskens! Vi tackar och bockar. Jag överlämnade lite musik och...litteratur, kan vi väl kalla det för. Jag tyckte jag skönjde en viss stigning i ansiktsfärgen men jag är inte säker ;-)


Kvällen bjöd på en enkel pilsner och nån timme i telefon, det är inte fel det heller. 


Nu ligger det tvätt i maskinen och jag borde ta itu med både matlagning och diskning. Man skulle haft en tvåårings energi, då hade det inte varit några problem.


Cicci - När dom varnar för snökaos där nere så går vi fortfarande i t-shirt och sandaler, det vet du va? ;-) Jag hoppar över utmaningen tror jag, men tack för inbjudan!


BigM - Det gäller att se möjligheter där andra ser problem=)


//gaspode

 
 
Ingen bild

Jimmie

2 november 2008 15:48

Ta för fan och håll dig borta från Leksand, det gick ju bra ända tills du kom dit. Nu har du sett arenan nu räcker det, bara tv för dig i fortsättningen. Tack på förhand för din förståelse.

 
Ingen bild

BigM

2 november 2008 19:23

Jag skulle inte vilja se hur tvättmaskinen skulle se ut efter en tvååring eller hur maten skulle smaka... :)

Kan inte hjälpas, men jag lade märke till ordet: Pilsner... Ajabaja, inte schysst att skriva om det när man försöker låte bli den själv... Hmm, jag har en ölgömma för sådana här tillfällen av akut öltarmskramp.

 
Mia

Mia

3 november 2008 19:59

Du måste ringa mig eller sms:a.. Jag har tappat hela min telefonbok. Sicket kaos!
Kramar - Mia

http://www.mimikry.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards