Direktlänk till inlägg 5 april 2008

Nu har jag rakat mig

Av gaspode - 5 april 2008 20:26

Jaha? Vad har hänt sen sist?


Leksands återtåg har gått och det var ingen som hoppade på. Nya friska tag nästa säsong. Visst, i teorin går det säkert att räkna ut att chansen fortfarande finns men jag har gett upp. Nån får mer än gärna bevisa att jag har fel.


Jag vevade in 54:- på Joker och 937:- (har jag för mig) på Topptipset sist det var min tur i spelbolaget så nu vore det väl själve Grefve Djefulen om det inte slutar knorras bland övriga styrelsemedlemmar;-)


Idag har ett helt gäng från jobbet stävat iväg på kryssning. Åland närmare bestämt. Vissa fick dock inte handla på bolaget under resans gång. Orsaken är ännu höljd i dunkel men då åldern lätt borde kunnat styrkas torde icke detta ha varit problemet;-) Jag har bett grannen handla snus och gottaste snasket i världen.


När vi ändå är inne på finska läckerheter kan jag förtälja att det även bjöds på Mämmi eller Memma som det tydligen heter på svenska, på jobbet för ett tag sen. Jag hann aldrig prova men enligt BigM smakar det som seg Guinnes och det kanske man klarar sig utan;-)


Idag har jag gjort lite sånt där som man inte gör så ofta. Kånkat ut tombuteljer till glas....vad heter det för nåt? Igloo? Jo, så heter det nog. Samma visa med papper, undrar hur många hektar regnskog det delas ut i form av reklam årligen i detta avlånga land? Tål att tänka på.


Jag har planer på att göra Pommes Anna i morgon, har varit sugen på det ända sen jag såg Herr Morberg dutta ihop en dylik på TV. Risk för att det blir köttfärsbiff till det. Köttfärsbiff är aldrig fel. Basta.


MR - Quod Erad Demonstrandum


BigM - Kommer vi någonsin att glömma?


Anita - Ok, du har väl rätt, men gällande kebaben har du fel!


Jenny - Jojo! Alla har vi våra skelett i garderoben!


It's all over now, Baby Blue


//gaspode








 
 
Ingen bild

BigM

6 april 2008 20:17

Gällande Tervaleijona eller tjärpastiller, så är de goda i sprit...
Man tager en ask och klipper pastillerna i mindre bitar och stoppar ned dessa i en flaska med vodka.
Tyvärr så blir det en bottensats men enligt uppgift så är det gummi arabicum som beter sig på detta vis, så det är väl bara samla ihop det och skicka till godisfabriken? Det är väl ekologiskt, man vill ju inte vara en ekoligist.

 
Ingen bild

Ans

7 april 2008 08:34

Tips på alternativa köttfärsbiffar: Uteslut ströbröd, tillsätt en skvätt grädde och krydda generöst med valfri krydda, tex grillkrydda. Använd elvisp eller matberedare för att gegga ihop smeten. Forma små biffar och lägg i ett dubbelvikt halvt smörpapper, kavla ut dem så de blir lövtunna. Lägg i frysen ett par timmar. Ta fram och dra av smörpappret och stek snabbt i en het panna.

 
Ingen bild

Jenny

8 april 2008 18:26

Pommes Anna? Det låter lite hemskt tycker jag....Vad är det för en kartoffel?

 
Kung Vante

Kung Vante

9 april 2008 14:11

Ugh! tänkte passa på att dra iväg en hälsning nu när det är klart att ni lirar vidare ännu en säsong i våran kära hockeyallsvenska. Nästa år blir det alltså återigen lite pisk mot Löven ; Och möta motstånd som Mariestad och Troja-ljungby lockar väll oxå? Nä lycka till mot Miffona imorgon, ajöss!

http://www.systembolaget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards