Alla inlägg den 1 december 2007

Av gaspode - 1 december 2007 22:40

...att inuiterna har över hundra uttryck för snö. Jag förstår inte varför? Förbannade jävla snöhelvete räcker väl?


Jag blev tvungen att ge mig ut och skotta så jag inte behöver klättra ut genom fönstret när jag ska till tvättstugan i morrn bitti. Bilden är tagen 2007-12-01 ca 22.30, man kan ju bli gråtfärdig för mindre.


//gaspode

Av gaspode - 1 december 2007 09:34

När jag vaknade i morse så var jag nog världens lyckligaste människa, i alla fall för en kort stund. Klockan var väl sisådär en 05.50 eller nåt och lite smått omtöcknad tänkte jag "nu får man inte sova så jättelänge till" innan jag insåg att....det är ju lördag!



Man ska aldrig boka tvättstugan en fredagkväll, tro mig. Det kan tyckas vara en hur bra idé som helst för då har man ju det avklarat och kan ägna sig åt andra saker under helgen, eller hur? Jag kan dock lova att när tvättstugeklockan klämtar vid pass fem så är du inte alls lika intresserad.


Så nu ska jag tvätta på söndag morgon istället.



Helgens morgonlåt (gärna med en kopp kaffe i näven):


Sanna Carlstedt - God morgon



//gaspode




Ovido - Quiz & Flashcards