Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Back to the future

Av gaspode - 23 juli 2009 19:01

Så där då, då var man hemma igen. Turnéveckan är avslutad och på nåt konstigt sätt känns det som att semestern är det också. Jag har väl haft det lite sådär rent känslomässigt, jag har bara velat att alla inplanerade grejer ska ta slut så jag kan åka hem och vila upp mig.


Inget personligt naturligtvis, det är mitt eget problem. Idag tror jag faktiskt är första dagen som jag känner att jag faktiskt har två veckor till att sulla runt på. Vi får hoppas att det går bra.


Vad har hänt då? Ja, inte så jävla mycket om jag ska vara ärlig. Jag har besökt Dansveckan i Malung, hälsat på i Grimsåker naturligtvis, besökt päronen, Putte och Eklund och Mia & Jimi i Djurås. Bäst har jag mått i bilen, mol alena, utan radio, bara på väg mellan byarna. Sorgligt men sant.


Detta om dalaturnén, den är numera ett avslutat kapitel.


Hem han man inte mer än, förrän Fröken Murray pekade mot ICA med hela handen! Jag skulle faktiskt dit ändå för grannen fick ju en påse blandade livsmedel innan jag stack. Nyklippt och fin var hon också, men "Det växer ju ut fort på sommarn" var en ständigt återkommande fras ;-)


Igår blev det lunch/fika på kondis och ovanstående dam föreslog en prommenix vilket visade sig vara helt rätt. Mätt som få seglade man hemåt och blev aptrött men lyckades hålla mig från tuppluren och slängde istället i nya bäddmadrassen och bäddade rent. Sov som en stock och vaknade vid 8.


För er som har Facebook finns det lite bilder där, för er som inte har det så får ni vänta, det kanske kommer upp en länk så småningom. 


Kort och koncist.


Nu ska jag bli lika ostadig som vädret.


//gaspode





 
 
Ingen bild

jenny

23 juli 2009 20:58

Här blev vädret lika ostadigt som mig. Så fort jag vinglade iväg på cykeln idag så började det regna. Sen när jag vinglade iväg hemåt på cykeln så började det att regna!

 
Ingen bild

K-M

28 juli 2009 10:05

Jag är jävligt less på sjukhuskorridorer, handdesinfektion,alla nya sköterskor, blir väl en sisådär 6st per dygn. För att inte tala om färdigmat som man tuggar i sig, dagens glädjeämne är att vi ska få ta oss en utflykt hela familjen. TJOHOOOOOOOOO, jag skiter i att de regnar för vi ska ut, precis som en vanlig familj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards