Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

You can tell her that I'm easily found

Av gaspode - 16 juni 2009 23:21

- Hej! Göran heter jag!

- Hej hej!

- Jag har har köpt en gräsklippare!

- ...Jaha?

- En Briggs & Stratton!

- ....Okej?


Ovanstående är ett utdrag ur en av de mest minnesvärda konversationer jag någonsin haft i mitt yrke som supporttekniker. När det begav sig jobbade jag för en av de stora internetleverantörerna här i landet. Inte utan att man blev lite paff. Hur det fortsatte är en annan historia.


Det slog mig bara för att jag själv äntligen gjort samma sak, nämligen inhandlat en gräsklippare med ovanstående motor. Nu ljög jag väl lite för grannen är med på affären han också, vi ska ha delad vårdnad om den men har bestämt att den ska bo hos mig. Grannen provkörde idag och efter några ryck i snöret så hostade den igång och efter lite mer olja och bensin i så gick den som en klocka. Stort tack till Herr och Fru Halvarsson.


Stort tack även till Kräsa-Maja som med Postverkets hjälp såg till att godsaker landade i undertecknads brevlåda. Ber samtidigt om ursäkt för min brådstörtade flykt. Om du hinner läsa det här innan du startar MSN så har du nog en länk som väntar där som jag hoppas kan hjälpa.


Annars då?


Tja, jag mår piss, men det går väl över.


//gaspode



 
 
Ingen bild

K-M

17 juni 2009 20:06

he va så lite! De var nog tur att de inte gick via postverket förresten, för som jag skrev i Sandras blogg så har de bara sniglar å skldpaddor som levererar posten, å då hade nog innehållet hunnit mögla. Förresten, Jag blev så glad att du uppdaterat din blogg, men de va ju inge kul att läsa att du mår piss. Men snart har du semester å får åka från den här byn ett tag.

 
Ingen bild

jenny

18 juni 2009 10:34

Det var en stolt kille som hade köpt sig en gräsklippare alltså! Han hade kanske inga kompisar....och var tvungen att prata med någon!?
Jag mår oxå piss...men det är högst tillfälligt. Startade visst en förkylning i natt. Kul att vakna upp sjuk på sin lediga dag!? Nej, inte speciellt! Pigga barn och en sjuk mamma = dålig kombo!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards