Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

There's no use in complanin' when you got a job to do

Av gaspode - 1 juni 2009 19:41

Åter igen gryr måndan vid min skäggiga haka

glåmig och dan syns fejset med ögonlock så slaka

mitt hår, det spretar över hela huvvet


...skulle han ha sjungit istället, Herr Åkerström.


I fredags blev det samkväm med tvenne Jäderbergska systrar, Leiyah och grannen. Det blev räkmackor för hela slanten och vaniljpanncotta etterpå. Den var ganska mastig och skulle nog ha behövt lite mer gelatin för att stanna och kanske lite friskare bär...och lite mindre av pannacottan också för den delen men alla är vi ju bär i början höll jag på att skriva. Barn.


TP spelades det också och det blev väl kanske inte lika långdraget som det där spelet jag inte ska nämna vid namn för fridens skull=) men vi får nog modifiera reglerna lite till nästa vända. Pratmakarna var dock skoj som alltid. Grannen inledde med "oooooo" varenda gång och Leyiahs matte höll på att få hjärtsnörp av stress=)


Ja vad säger man? Trevligare blir det knappt!


På lördagen ringde telefonen....ja vad kan klockan ha varit? Nånstans mellan 9-10 på morrn tror jag. Döm om min förvåning när jag får se grannens nummer dyka upp i displayen. Jag vart titta två gånger och svara en, men det var faktiskt han. Han var lika förvånad själv och kikade över på en kopp kaffe. Jag kom på att jag skulle ha kikat på nya sandaler och han på shorts så vi donade lite på varsitt håll och styrde kosan ner på sportaffärn vid pass halv tolv och var hemma igen kvart i med både shorts och sandaler.


När jag berättade det på jobbet sa Fröken Lämppa "Vaa??? Nej nu får jag nästan ont i magen!" Tydligen får man inte handla så fort och inte köpa så dyra sandaler heller för när jag berättade vad dom kostade så sa hon "Är du dum eller?"


Tack.


På kvällningen gick jag ner till grannen en sväng där det fördracks lite inför premiären på Ön. Det lektes lekar också varav Kapten Batch var ganska skoj att titta på. Soppan vann inte, kan vi säga.


Jag har en grej jag måste oja mig lite över också, eller ja, ifrågasätta i alla fall.


Men jag tror vi tar det i ett separat inlägg nån gång.


Nu - röra på dököttet.


//gaspode

 
 
MissSmirnoff

MissSmirnoff

1 juni 2009 22:09

Ja men va fan, ett par sandaler för nästan tusen spänn?!! Hallå??

http://anthoniaberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

K-M

2 juni 2009 22:51

Nu måste jag lägga mig i faktiskt. Fråga vilken tjej som helst hur många par skor de äger, sällan under 20par, å hur många använder de. Högst 5par. Grabbar de har ett par sandaler, ett par finskor, ett par gympadojer å så nå slitåsläng skor. Å grabbar köper rejäla dojjor som håller, medan brudar skall köpa 3 å betala för två för då får man ju så många fler skor, sen om kvaliteten är kass spelar ju mindre roll, de var ändå så billiga. Jag vill oxå vara kille, de handlar så mycket smartara än vi tjejer. HEJA OLLE Å SANDALERNA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards