Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

På'n igen, jag tror han andas!

Av gaspode - 29 mars 2009 18:44

Det är mycket jag inte tror på har jag upptäckt. Leksand till exempel, tror jag inte på längre. Men nästa år kommer jag sitta där och tro igen (däremot hoppas jag att jag har fel nu, men det är skillnad på att tro och att hoppas). Jag tror inte heller på global fred så länge det finns mer än en religion här i världen. Jag tror inte heller på att rädda miljön, det är nämligen redan för sent, men jag slipper uppleva det värsta.


Vad jag däremot tror är att den makt, vilken det nu än månde vara, som styr över vädret, är kvinnlig. Det är nämligen bara kvinnor som kan ha en sådan abnorm beslutsångest och ändra sig så många gånger på så kort tid.


Idag trodde jag på lasagne också. Det gick väl så där kan man säga, jag gick efter ett lite annorlunda recept men nästa gång får det nog bli den klassiska ostsåsen istället, det blir betydligt enklare. Skulle nog ha inhandlat en ny form också nu när det mesta finns i teflon. Får göra en vända på Dollar i morrn. Dom jag har, har väl mer formen (häpp!) av långpannor fast i mindre form-at (höhö). Kanterna är lite för låga, fast inte lika låga som Gloc....ja, ni märker ju att det har spårat ur igen...


Visst ja, jag skulle ju kika efter en ny micro! Visste väl att det var nåt jag skulle göra.


Då får det räcka så här.


AnS/Buksvågern - En får tacke. 


För övrigt anser jag att Bob Marleys "Legend" är den bästa samlingsplattan någonsin.


Easy skankin', skankin' is easy!

  


//gaspode



 
 
Ingen bild

jenny

29 mars 2009 22:46

Tillbaka med bravur!! Jag njuter!

 
Ingen bild

Kräsa Maja

30 mars 2009 10:22

Kvinnlig beslutsångest. Jag å sambon i klädaffären
-Men ska jag köpa den rosa skjortan eller den rutiga? vilken e finast?
-Båda e fina (ja han har varit med förr)
-Ja men om du måste välja
-Köp båda
-De kan jag väl inte heller
-ta den rosa då.
-Är inte den rutiga lika fin?
-Jo, jag säger ju att du ska köpa båda.
-Eh okej. När allt e betalt å klart, men du jag kanske bara skulle köpt den rosa iallafall.(Sambon har redan stängt öronen å e på väg till närmaste elektronikaffär)

 
Janni

Janni

30 mars 2009 18:36

Nej, det blev ju fan ingen tårta vettu... men vi hånglades lite grann och det räcker för mig=) Får man fråga föresten varför det finns en kod som man ska fylla i när vem som helst ändå kan kommentera? Fridens Olle =)

http://www.nogg.se/JanniLi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards